El regidor d’Economia i Hisenda de Palau-saverdera, Guillermo Colomer (Alternativa per Tothom) va fer pública ahir la ràtio del Període Mitjà de Pagament a Proveïdors (PMP) del primer trimestre del 2016, que és d’1,77 dies; la qual cosa significa que l’Ajuntament triga uns 33 dies aproximadament a pagar els proveïdors, un cop la factura ja ha estat presentada.
Colomer, que va fer pública aquesta dada durant una sessió de ple ordinari, es va mostrar satisfet per l’evolució del PMP, que durant l’any passat va ser de 10,65 dies al primer trimestre, 109,56 dies al segon trimestre, 114,91 dies al tercer trimestre i 104,37 dies al quart trimestre. Quan s’aconsegueix un PMP de zero dies, significa que l’Ajuntament paga a 30 dies des de la recepció de la factura.
L’Ajuntament també va acordar, amb l’abstenció dels quatre regidors de CiU, executar diferents accions legals per defensar la titularitat pública de la parcel·la on hi ha l’estació de bombeig del Mas Isach, la parcel·la on hi ha el dolmen del Mas Bofill, les zones verdes, els recs i els carrers de la mateixa urbanització.
Segons va explicar l’alcaldessa, Isabel Maria Cortada (Gent de Palau), tots aquests terrenys, que en el seu dia l’empresa URPASA va cedir al poble, encara no s’havien inscrit en el Registre de la Propietat a nom de l’Ajuntament i ara, en algun cas, com ho és el de l’estació de bombeig, entre altres, hi ha càrregues hipotecàries com a conseqüència d’accions realitzades per Urpasa, que afecten els interessos de l’Ajuntament.
En un altre punt de l’ordre del dia es va ratificar el conveni signat entre l’Ajuntament i l’empresa AMSA, que serveix per posar punt i final al litigi que hi ha al voltant del projecte d’urbanització del carrer Mas Ventós (més informació sobre els detalls de l’acord aquí) i es va aprovar la memòria valorada del cost de reparació de la platja de la piscina municipal, que puja a 59.235,02 euros (iva inclòs).
Els regidors de CiU van votar en contra de la ratificació del conveni amb AMSA i a favor d’aprovar la memòria valorada del cost de la reparació de la platja de la piscina.
En tractar-se d’una sessió ordinària de ple, hi havia un apartat dedicat a precs i preguntes. Us presentem a continuació un llistat dels punts tractats en aquest apartat i us remetem al punt de temps 1h 05 min de l’enregistrament íntegre del ple, si esteu interessats a conèixer amb més detall el debat que van generar.
Els regidors de CiU, per boca del portaveu, Jordi Compte, es van interessar per:
· la manera com s’ha contractat l’empresa encarregada de fer el casal d’estiu
· la subvenció que aporta l’Ajuntament al casal d’estiu
· la relació de l’Ajuntament amb les colònies que organitza Fundesplai.
· l’horari del casal d’estiu, plantejant la possibilitat d’oferir ‘només tardes’
· l’ús del camp de futbol per part d’entitats sense autorització
· la transparència a la web de l’Ajuntament i en la contractació de l’auxiliar administrativa del dispensari
· l’asfalt de carrers
· jardineres fetes malbé al dispensari
· la manera com s’informa els veïns sobre quantitat i terminis de pagament d’impostos
· construccions il·legals en sòl rústic
· possibilitat de limitar el pas de camions de gran tonatge per determinats carrers que queden malmesos
· obres pendents d’executar per part de l’empresa Simsa
· cost de l’arquitecte tècnic municipal
· forats del carrer Nou, on abans hi havia rosers, que ara s’han tapat
L’alcaldessa va demanar als regidors de CiU per què es pagaven tants diners a l’anterior auxiliar administrativa del dispensari i Guillermo Colomer va demanar explicacions per un pagament 51.619 euros que ara ha de fer l’Ajuntament, per una despesa acceptada el 2008.
Trobareu aquí totes les propostes desenvolupades que es van sotmetre a consideració i votació dels regidors.