L’article 133 de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques tracta sobre la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes amb rang de llei i reglaments.
En relació amb això estableix:
1. Amb caràcter previ a l’elaboració del projecte o avantprojecte de llei o de reglament, s’ha de substanciar una consulta pública, a través del portal web de l’Administració competent en la qual s’ha de demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma sobre:
a) Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa. b) La necessitat i oportunitat de la seva aprovació. c) Els objectius de la norma. d) Les possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
La comissió es va reunir el 3 d’abril de 2024 per analitzar totes les propostes rebudes durant el tràmit d’audiència pública (feu clic aquí per veure l’acta de la reunió)
Aprovació inicial pel Ple
El Ple de 27 de maig de 2024 va acordar per unanimitat aprovar inicialment l’ordenança, que posteriorment es va exposar al públic.
Exposició al públic i aprovació definitiva
Del 17 de juny al 31 de juliol de 2024 el text de l’ordenança aprovat inicialment va estar exposat al públic i no s’hi van presentar al·legacions. El 19 d’agost de 2024, va sortir publicat al BOP l’anunci d’aprovació definitiva.