És la reunió de tots els regidors i regidores, convocats per l’Alcalde per discutir i aprovar les coses de la seva competència. Hi ha d’assistir el Secretari i l’Interventor. Com que són reunions públiques, també poden assistir-hi veïns.
El Ple de Palau-saverdera està format pels 9 regidors que estan llistats a continuació:
- Miquel Serra Trulls (Alternativa x Tothom)
- Guillermo Colomer Domènech (Alternativa x Tothom)
- Santiago Montoro Vila (Alternativa x Tothom)
- David Nasarre Solans (Alternativa x Tothom)
- Jordi Compte Martí (Junts per Palau)
- David Berta Orta (Junts per Palau)
- Joan Salellas Soler (Gent de Palau)
- Domènech Broch Padrosa (Gent de Palau)
- Laura Cortada Matas (Gent de Palau)
Entre altres, té les següents competències:
- El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
- Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals, alteració del terme municipal, creació o supressió de municipis i de les entitats a què es refereix l’article 45, creació d’òrgans desconcentrats, alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom d’aquest o d’aquelles entitats i l’adopció o la modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
- L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació previstos en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualssevol de dits instruments.
- L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
- La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i la modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes; tot això d’acord amb el que es disposa en la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
- L’acceptació de la delegació de competències feta per altres Administracions públiques.
- El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres Administracions públiques.
- L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i el règim del personal eventual.
- L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- Les que hagin de correspondre al Ple per exigir la seva aprovació una majoria especial.
- La votació sobre la moció de censura a l’Alcalde i sobre la qüestió de confiança plantejada per aquest, que seran públiques i es realitzaran mitjançant crida nominal en tot cas, i es regeixen pel que es disposa en la legislació electoral general.
Les sessions ordinàries de Ple del mandat 2023-2027 se celebraran cada dos mesos, segons es va acordar el 17 de juliol de 2023.
Hi haurà sessió ordinària de Ple el quart dilluns dels mesos de gener, març, maig, juliol, setembre, i novembre. Les sessions començaran a les 19h.
Les sessions extraordinàries es convocaran segons la necessitat.
Els regidors i regidores cobren 170€ per assistència a les sessions de Ple. S’apliquen uns límits que podeu consultar aquí.
L’alcalde no cobra per assistència perquè té dedicació exclusiva i cobra una retribució de 40.000€ bruts al cap de l’any.
Les actes de Ple que trobareu aquí han estat anonimitzades per complir amb la normativa de Protecció de dades.